jak-utrumary-uvagu

Утримати слухачів на вебінарі складніше, ніж на «живому» виступі. З офлайн-заходу учасники можуть посоромитися йти. Щоб покинути вебінар, достатньо закрити вкладку браузера. Як же утримати увагу слухачів з першої до останньої хвилини трансляції? Нижче 10 способів.

Корисний зміст

Будь-які прийоми утримання слухачів безсилі проти банального або рекламного змісту. Учасники чекають від ведучого корисних та актуальних знань, а не порожніх розмов. Діліться з учасниками порадами та способами вирішення проблем. Тільки так можна викликати інтерес аудиторії.


Увагу учасників складно утримати, якщо ведучий використовує складні для аудиторії терміни. Намагайтеся викладати думки доступною мовою.


Спілкуйтеся з аудиторією

Мозок людини моментально реагує на запитання. Коли ви щось питаєте, люди інстинктивно прагнуть відповісти, якщо не вголос, то про себе. Тому під час вебінару кожні 5-10 хвилин задавайте питання. Вони допоможуть утримувати увагу слухачів.

Показуйте презентації та зображення

Довго концентруватися тільки на голосі ведучого важко: людина починає думати про своє і відволікається. Тому розповідь доповнюйте візуальними елементами: показуйте презентації, схеми, таблиці, фотографії. Тільки обирати варто прості зображення, інакше учасники будуть розглядати картинки, а не слухати виступ.

Крім того, візуальні елементи допоможуть учасникам краще освоїти матеріал вебінару. Наукою доведено, що на слух людина сприймає тільки 15% інформації. Якщо ж вона бачить і чує одночасно, то рівень сприйняття підвищується до 65%.

Змінюйте режими

Психологи стверджують, що людина може зосереджуватися на одному процесі 25 хвилин. Потім потрібно кілька хвилин відпочити або змінити діяльність. Щоб утримувати увагу участників на вебінарі, чергуйте різні режими вебінарної кімнати. Якщо спочатку показували презентацію, то потім запустіть відео або проведіть опитування.

Діліться досвідом

Історії з життя інших людей завжди викликають значну цікавість у аудиторії. Розповідайте на вебінарі про свій досвід, а також історї клієнтів, колег або відомих особистостей. Це допоможе слухачам зв’язати вашу розповідь з реальністю, а значить – перейнятися довірою та слухати уважніше.


Не бійтеся ділитися негативним досвідом. Це теж досвід, який інколи вчить краще і швидше, ніж позитивний.


Робіть паузи

Простий і ефективний спосіб привернути увагу аудиторії. Коли ведучий замовкає, то таким чином привертає увагу слухачів. Під час паузи учасники вебінару повертаються думками до виступу. Потім максимально концентруються на словах ведучого.

Слідкуйте за звуком

Сторонні звуки під час трансляції, скажімо, шуми, відлуння або повідомлення на вашому комп’ютері або телефоні, відвернуть слухачів від виступу. Тому варто максимально усунути відволікаючі звуки: вибрати якісну гарнітуру, відключити телефон, попросити колег вас не турбувати.

Провокуйте

Коли слухачі чують щось провокаційне, то миттєво активізуються. Провокація підштовхує учасників по-новому включитися в процес обговорення. Наприклад, можна заявити, що через кілька років смартфони повністю витіснять комп’ютери (зрозуміло, що це не так). І поцікавитися у слухачів, згодні вони з цим твердженням чи ні.


З провокацією важливо не переборщити, інакше аудиторія розчарується і втратить довіру до вас.


Міняйте темп і ритм

Ще один спосіб утримати увагу слухачів на вебінарі – міняти темп і ритм голосу. Наприклад, уповільнити або прискорити темп, говорити голосніше чи тихіше, знижувати і підвищувати тон. Головне – знайти баланс і не перетворювати вебінар на виставу.

Жартуйте

Пожвавити увагу слухачів допоможе анекдот або смішна історія. Нотки гумору серед серйозного виступу приковують інтерес та добре запам’ятовуються. А професійні жарти зміцнять довіру слухачів.


Анекдоти повинні бути доречними – ніякого чорного гумору чи непристойних жартів.


Отже, використовуючи приведені поради, ви зможете зробити вебінари більш захоплюючими.

Сохранить