yak-organizuvaty-webinar

Чудово, якщо маєш команду, яка займається організацією твого вебінару. А твоя роль полягає лише у тому, щоб вийти в ефір у потрібний час, бути свіжим і бадьорим і прокачати аудиторію. Це ідеальний світ.

У реальному житті все виглядає зовсім інакше… Навіть враховуючи, що вам не потрібно турбуватись про технічні питання (цю частину MyOwnConference бере на себе), роботи лишається чимало. Вам потрібні тексти (і не аби які!), лендінг, промо-матеріали. Треба запустити рекламні кампанії. Хтось має працювати з інформаційними партнерами. Ну звісно, ще потрібно зібрати і систематизувати матеріали спікера та оформити презентацію…

У таких випадках у пригоді можуть стати спеціальні сервіси, які знаходять помічників для зайнятих людей. Один з таких сайтів — “Work-zilla.com — Ваш особистий помічник”. Експерти цього сервісу розповіли читачам блогу MyOwnConference, як організувати вебінар чужими руками.

Задачі, які організатори вебінарів найчастіше делегують своїм віддаленим помічникам, умовно можна розділити на 4 великі групи:

  • Тексти
  • Landing page
  • Матеріали спікера
  • Просування вебінара

Тексти

Отже вам будуть потрібні тексти про вебінар для сторінки захоплення (Landing page), анонси, промо-матеріали, листи для розсилки. Впоратись з усім цим можна за допомогою фрілансера. Скільки платити? Це залежить від рівня копірайтера. Новачок візьме близько 60 грн за тисячу знаків без пробілів. Досвідчені журналісти, які спеціалізуються виключно на текстах для продажу — від 200 грн за 1000 знаків.

Вимоги до текстів про вебінари специфічні. Наприклад, унікальність текстів не є критичною, оскільки такі заходи рідко просувають через пошукові системи, до того ж життєвий цикл лендінгу дуже короткий. Але вкрай важливо, щоб текст цієї сторінки читався легко, був чітко структурований, поділений на блоки (люди не читають сторінок захоплення, вони їх сканують, виловлюючи кілька тез).

Також копірайтер має бути добре знайомий з принципами текстів, що мають продавати ваш вебінар; використовувати заклики до дії, працювати з запереченнями, м’яко визначити дедлайн, показати гарантії та соціальні докази. Важливо теж, щоб він розумів вашу цільову аудиторію, знав, як її підчепити, і на що вона відгукнеться. Переконайтеся, що копірайтер бачить сильні сторони вашої пропозиції та може привабливо їх подати.

Тому витратьте час на технічне завдання, занурте копірайтера у вашу тему. Розкажіть, на кого орієнтовано ваш вебінар, які проблеми він вирішує, чим відрізняється від десятків аналогічних, якими фішками майбутнього вебінару ви пишаєтеся. Як результат спільної роботи ви отримаєте текст, що чіпляє, без заяложених кліше та емоційного тиску.

Landing Page

Landing Page — посадкова сторінка (її ще називають цільовою сторінкою або приманкою для клієнтів), яка містить усю інформацію про майбутній вебінар і закликає користувача до цільової дії (зареєструватися, зробити покупку та ін.). До лендінгу ведеться трафік з усіх джерел, які ви зможете залучити. Для створення такої сторінки ви можете найняти фрілансера або використати конструктори цільових сторінок (MyOwnConference, LPgenerator, LPTrend та ін.).

Тут відкривається кілька сценаріїв. Якщо вам потрібен власний, неповторний дизайн, то спочатку ви наймаєте дизайнера, який намалює усі блоки лендінгу. А потім готовий макет у форматі .PSD передається технічному спеціалісту, який зверстає сторінку, прикрутить до неї лічильники і форму реєстрації.

Дизайнеру потрібно передати: 1. Тексти. 2. Чорновий ескіз, на якому зазначено усі інформаційні блоки. 3. Логотип, шрифти та інші елементи фірмового стилю.

Верстальник має отримати: 1. Макет сторінки у форматі PSD. 2. Усі тексти. 3. Домен і хостинг. 4. Опис того, як мають працювати усі елементи, куди ведуть кнопки, на який email приходить повідомлення про реєстрацію нового учасника і т.п.

Якщо вас влаштує дизайн на основі симпатичного безплатного шаблона, тоді ви можете пропустити етап із дизайнером і одразу шукати верстальника-програміста. У цьому випадку створення лендінгу буде коштувати вам 750-1200 грн.

Матеріали спікера

Якщо ви не встигаєте допрацювати свою блискучу промову для вебінару, то виконавці сервісу Work-zilla.com допоможуть вам у цьому. Найчастіше організатори вебінарів доручають фрілансерам зібрати матеріал на потрібну тему, знайти цікаві кейси, факти, що підтверджують тези виступу.

Наприклад, ви ведете вебінар по зовнішній рекламі, тоді можна перекласти на фрілансерів пошуки прикладів поганої та хорошої реклами. Чи скласти декілька питань-задачок, над якими ви запропонуєте слухачам порозмірковувати у прямому ефірі. Все це зробить вебінар живим, цікавим, а вам допоможе невимушено спілкуватися з аудиторією.

Залишимо поки аспекти, пов’язані з ораторським мистецтвом і технічною організацією вебінара, натомість поговоримо про візуальну сторону. Стильна, інформативна і не перенавантажена презентація є просто необхідною для вас. Хороші слайди не лише справляють гарне враження на учасників, але теж структурують виступ, розкладаючи контент по поличках. Навіть, якщо спікер хвилюється, перестрибує з одного на інше чи зловживає ліричними відступами, презентація допоможе слухачеві утримувати увагу у відповідному руслі.

Як замовити презентацію? Передусім необхідно визначитись з контентом, накидати тези, визначити приблизну кількість слайдів, керуючись принципом “один слайд – одна ідея”. Можна від руки накидати незграбні ескізи, а також додати до технічного завдання приклади оформлення, які вам подобаються. Далі з цим іти до дизайнера. Вартість буде сильно залежати від кількості слайдів і ступеня вашої вимогливості, але в середньому платять 40 грн за слайд.

Promotion

Експерти радять починати розповсюджувати інформацію за два-три тижні до вибраної дати. У цей час ви підключаєте усі доступні вам канали: налаштовуєте контекстну рекламу у пошукових системах і соціальних мережах, просите друзів включити інформацію про ваш вебінар до своїх розсилок, шукаєте нових інформаційних спонсорів, запускаєте банерну рекламу.

Якщо у вас на сайті є партнерська програма, то ви звертаєтеся до її учасників пояснюючи, що піар вебінара — це чудова можливість для них привабити нових рефералів і заробити. Відмінний результат можна отримати, якщо хтось розмістить посилання на ваш вебінар на тематичних форумам і в соц. мережах. Що з цього можна доручити фрілансерам? Більш ніж половину:

  • підготувати список потенційних інформаційних партнерів за вашими критеріями;
  • запустити рекламну кампанію в Яндекс.Директ і Google Adwords;
  • написати рекламні листи (Sales Letter) про вебінар, а також інший маркетинговий матеріал для партнерських розсилок;
  • розмістити посилання на вебінар на тематичних форумах та у релевантних спільнотах у соціальних мережах;
  • створити банери для вебінара і зробити візуальне оформлення рекламних постів.

Ось схема, яка допоможе вам організувати вебінар чужими руками, зберігаючи свій душевний спокій і емоційну рівновагу. Поради, викладені у цій статті, знадобляться вам незалежно від того, на якому сервісі ви шукатимете фрілансерів: на Work-zilla.com чи на будь-якому іншому.

P.S. І не забудьте налаштувати ланцюжок листів, який нагадає зареєстрованим користувачам про ваш вебінар. Буде прикро, якщо приклавши стільки зусиль, ви втратите частину аудиторії через забудькуватість слухачів.

Сохранить