организация вебинара

Детальне планування вебінару, власне як і кожного іншого заходу, дозволяє значно спростити організацію, зберегти час і збільшити ефективність кожного кроку. Спочатку ми плануємо заходи з підготовки до вебінару, а потім його просування. Нижче знаходиться список дій для кожного з цих етапів.

Підготовка до вебінару

  • вибір теми
  • вибір дати і часу
  • вибір платформи для вебінарів
  • підготовка гідного матеріалу для вебінару
  • написання плану виступу
  • створення презентації
  • пошук спікера і модератора
  • проведення тестового вебінару
  • вибір ціни і платіжної системи

Просування вебінару

  • спілкування з цільовою аудиторією
  • створення landing page
  • розміщення інформації про вебінар на своєму сайті та платформах для просування вебінарів
  • запуск контекстної реклами
  • реклама в соцмережах
  • відправка email-розсилки
  • планування заходів після вебінару

Більшість наших читачів вже непогано орієнтуються у цих пунктах. Але навіть досвідчені організатори вебінарів не завжди розуміють, на скільки важливим є спілкування у соцмережах, навіщо запрошувати модератора і якою має бути ціна за участь у вебінарі. Отже, сьогодні ми підготували поради для тих, хто знає майже все.

Розмовляй з учасниками перед вебінаром

Використовуйте будь-яку можливість для спілкування: блог, розсилка, сторінки і групи у Facebook, Instagram, Twitter, канал на YouTube. Розмовляйте з підписниками, спонукайте їх ставити питання. Ця інформація допоможе вам краще підготуватися до вебінару, а співрозмовники відчують себе причетними до вашого задуму. Запропонуйте безплатну участь для тих, хто напише декілька постів про ваш вебінар і позначить у ньому своїх друзів.

Знайдіть чудового спікера

У нас немає жодних сумнівів, що ви є чудовим ведучим. Але на вебінарі прислів’я одна голова добре, дві — краще особливо підтверджується. Адже вам, мабуть, теж важко слухати годинний монолог, а якщо він триватиме ще довше? Тут маємо застерегти, щоб за допомогою другого ведучого не перетворити виступ на два монологи. Якщо вже запросили помічника, розмовляйте, розпитуйте, жартуйте (і один з одного теж) — учасникам це сподобається.

Визначте ціну

Потрібно вирішити, скільки коштуватиме участь у вашому вебінарі. Який інструмент для приймання оплати буде найбільш зручним. А може краще організувати серію безкоштовних вебінарів? Цікаво, що не зважаючи на усі плюси участі в безплатному заході, учасники все ж вважають, що інформація буде ціннішою, якщо заплатять за неї. Такі користувачі рідше пропускають вебінари на відміну від тих, хто реєструється на безплатні заходи. Можливо, ви помічали, що серед тих, хто реєструвався безкоштовно, менше половини приходило на саму зустріч.

Яка має бути точна ціна вебінару, визначати вам, але якщо ви плануєте брати за участь більше середнього, переконайтеся, що:

  • Ви можете поділитися чималим досвідом і ґрунтовним розуміння усіх нюансів, що стосуються теми вебінару.
  • Тема мало або погано розглянута в інших джерелах.
  • Ви маєте великий досвід у проведенні подібних заходів.
  • Ви пропонуєте легкий спосіб оплати або навіть декілька.
  • Планується серія вебінарів.

Плануй просування інакше

Подбайте, щоб клієнт дізнався про вас. Про те, як просувати онлайн-захід ми говорили вже неодноразово, але з вебінарами реклами навряд буває забагато. Тож якщо до цього часу ви випробували вже всі способи або хочете побачити інші варіанти (і це супер), маємо для вас кілька порад.

Долучіться до групи на Facebook. Це має бути коло осіб зі спільним захопленням, навіть якщо їх буде небагато. Щоб цей крок приніс користь, маєте провести там трохи часу. І тут мова йде зовсім не про кількість годин. Нам потрібно здобути довіру учасників групи. Тому спробуйте протягом хоча б місяця робити невеличкі дописи, відповідати на питання членів групи, спонукати їх до дружньої дискусії. І тільки згодом з дозволу модератора запросіть усіх учасників взяти участь у вашому вебінарі. Можна запропонувати спеціальну знижку для них. Навіщо це все? Ви будете впевнені, що це і є ваша цільова аудиторія, яка зацікавлена в отриманні нових знань. Отже, ймовірність знайти тут майбутніх підписників і клієнтів є набагато вищою.

Роздавайте листівки. Це може звучати трохи дивно, бо ж ми тут говоримо про онлайн-подію. Попри це, рекламні листівки — дієвий інструмент. Якщо ви знаєте, де можна зустріти потенціальних клієнтів — сміливо дійте. Навіть коли вам не вдалося знайти їх в інтернеті, ви можете подбати, щоб вони отримали запрошення особисто в руки.

Оновіть свій підпис. Змініть не тільки розсилку, нехай усі інші ваші листи говорять про те, що ви проводите висококласні вебінари. Додайте посилання до свого сайту або до сторінки реєстрації на наступний вебінар. Тільки пам’ятайте, що це посилання потрібно регулярно змінювати, плануючи наступний захід. Такий крок не вимагає багато зусиль або часу, натомість може принести кілька додаткових реєстрацій і стати міцною цеглинкою в розбудові вашої репутації.

Планування вебінару до дрібниць

Слайди та їх кількість. Може ви теж не в захваті від того, що потрібно витрачати стільки часу на підготовку гарних слайдів, бо чого ж не вистачить пари яскравих картинок і вашого чарівного голосу? Але задумайтесь хвилинку, як довго ви зможете дивитись на одну картинку, особливо, коли ведучий виступає без камери. Середньостатистичний учасник почне щось шукати в телефоні чи у сусідній вкладці браузера або й просто засне. Якби ваш виступ відбувався у конференц-залі біля проектора, достатньо було б змінювати зображення що 3 хвилини. Але на вебінарі, щоб утримати увагу глядачів, потрібно перемикати слайд частіше, ніж раз на хвилину, 40 секунд — ще краще. Звісно, доведеться потренуватись і попрацювати над візуальною частиною виступу.

Використовуйте різні типи контенту. В MyOwnConference можна завантажити музику або відео. Зробіть це. Виберіть фонову мелодію або запишіть наперед розповідь на вибрану тему. Такі вставки можуть знадобитися у разі непередбаченої ситуації, або коли просто знадобиться пауза, щоб зібратися з думками чи сконтактувати з техпідтримкою. Учасники не мають сидіти в тиші.

Подумайте, може слід підготувати план виступу і вислати його учасникам на початку вебінару.

Якщо ви вирішите показувати свій екран (усіляко це підтримуємо), потренуйтеся плавно рухати мишкою і фіксувати її на важливих кнопках і написах, щоб учасники могли легко зорієнтуватися, про що йде мова. Для більшої наочності використовуйте інструменти для малювання на екрані, наприклад, Epic Pen.

Модерація чату. У своєму плані виступу (ви ж знаєте, як важливо мати план?), залиште нагадування, коли потрібно вимкнути або увімкнути чат. Якщо ви проводите вебінар без помічника-модератора, повідомлення учасників будуть відволікати як вас, так і решту глядачів. Нікому не подобається, коли їх питання залишаються без відповіді, тому на початку вебінару повідомте, коли настане час для Q&A.

Щоб ніхто не запізнився

Нагадування. Пам’ятаєте про ті дані, які збиралися під час реєстрації на вебінар?

Зрозуміло, що вони потрібні не тільки для відправлення запрошення з посиланням. Порада, що потрібно нагадати про вебінар двічі в день події, досі актуальна. Постарайтеся, щоб ваші листи були привітні та ненав’язливі. Окрім того залиште там посилання до інструкції для учасника вебінару. Повірте, такий невеличкий крок заощадить вам чимало часу і нервів під час вебінару.

Facebook Live і Periscope. Ясно, що використовувати їх для проведення вебінару не серйозно, але соціальні мережі чудово підходять, щоб нагадати своїм підписникам, що вебінар почнеться за 5 хвилин. Покажіть, як іде приготування до зустрічі, нагадуючи, що учасників чекає щось незабутнє.

Нехай вас не лякає така кількість кроків планування вебінару. Плануючи кожний тренінг чи конференцію ми знаходимось у творчому процесі. Якщо вам видається, що якийсь з кроків є зайвим, можливо, у вашому випадку так воно і є. Але варто лише раз створити схему планування вебінару, щоб надалі усе проходило швидко. Сподіваємося, що наші підказки вам у цьому допоможуть.