Втомилися від того, що користувачі скаржаться на вашу розсилку? Інструкція, як не потрапити в СПАМ

Інструкція, як не потрапити в СПАМ

Існує безліч причин, через які ваше запрошення на вебінар або інша розсилка може бути позначена як спам. Це і ключові слова, які потрапляють під спам-фільтр, і неправильний HTML-код, і просто погано налаштована електронна скринька. Пропонуємо розглянути основні причини, через які ваші листи потрапляють до спаму. 

Ви не спамер, якщо не порушуєте правил 

Все просто: для початку, не займайтеся однотипною розсилкою, щоб не стати позначеним як “спамер”.

Якщо занадто довго розсилати однакові листи, то можна натрапити на скаргу. І якщо вам щастить на цьому тижні, то наступного є велика ймовірність отримати бан. Так вже склалося, що маючи обмежений список адрес ви ризикуєте відправите в одну скриньку два однакових листи. А за це можна отримати скаргу. 

Це не обов’язково буде означати, що ваша компанія потрапила в немилість клієнта, втомленого від набридливої розсилки. Багато хто здійснює такі неприємні для відправника дії, бо просто хоче відписатися від розсилки або видалити лист. 

Через незнання ваш потенційний клієнт просто клацає «якусь кнопку» в інтерфейсі своєї пошти. І вуаля – скарга на вашу організацію відправлена. Не важливо, як це сталося: навмисно або з необережності. Зрозумілим є те, що такі дії можуть завдати чималої шкоди відправнику. Може навіть дійти до того, що gmail (і схожі поштові сервіси) почнуть блокувати ваш сервер, якщо на вас прилетить ще декілька таких скарг. 

Але ситуація (якою б патовою вона спочатку не здалася вам) не така вже й критична.

Якщо відправник займається подібною розсилкою, то скарги від користувачів – досить передбачуваний ризик. 

Трохи про політику поштових сервісів

В інтернеті відбувається постійний аналіз даних, пов’язаних зі спамом, скаргами, клієнтів та іншим. Таким чином поштові сервіси отримують можливість блискавично реагувати на недобросовісних рекламників. Електронна пошта продовжує курсувати за адресами. А питання про існування акаунта розглядається паралельно без шкоди іншим робочим процесам. 

політика поштових сервісів

Політика поштових сервісів невблаганна: вони і судді, і й кати. Якщо поскаржилися на ваш сервер, то доведеться або понести покарання, або доводити свою непричетність до недобросовісної розсилки. 

Будь-який сервіс, що відповідає за передачу електронної пошти, ставить перед собою мету зберегти чистоту поштових скриньок своїх клієнтів. Але водночас не завжди у фахівців цих служб є час розбирати кожен випадок окремо. 

Це стосується того, що адреси, які бомбардує ваша компанія, повинні формувати єдину законно скомпільовану базу даних. І якщо ви зможете довести фахівцям поштових сервісів, що будь-яка скарга – безглузда випадковість, то це того варте, і є сенс прокладати шлях через спам у вхідні. 

Нагадаємо, що навіть якщо ви придбали список адрес або взяли їх в оренду (тобто на кожне юридичне питання ви знайдете відповідь), то це не дає ніяких гарантій, тому що скарги все одно будуть. Що означає, що розсилка знову виявиться неефективною? 

Спробуємо мінімізувати кількість цих скарг. 

«Скарга на спам» простою мовою 

Користувачі постійно закидають повсякденні листи в спам, бо це просто. Пара позначок – і справу зроблено. 

Оператор розглядає скаргу. А користувач навіть не підозрює, що своїми діями викликав таку ланцюгову реакцію. Навіть зараз для значної частини користувачів позначка «Це спам» – цілком зручний і швидкий спосіб позбутися нав’язливої (або не дуже) розсилки. Хм, з одного боку це так. Дійсно поштові сервіси блокують майбутнє надходження листів від цього адресата. А з іншого, оператор електронної пошти змушений в обов’язковому порядку надати інформацію в сервіс розсилки. Саме так усі можливі дані про скаргу потрапляють туди. 

Представники цього сервісу знайомлять автора (в нашому випадку вас) з суттю проблеми. 

Часто інформацію про скаргу подають в невеликому повідомленні. Все це робиться для того, щоб ви не змогли визначити людину, яка поскаржилася на розсилку. Швидше за все вас зобов’яжуть звернути увагу на дану ситуацію. І якщо ніяких заходів не буде вжито, то всі ваші наступні листи будуть заблоковані. В разі отримання постійних скарг від клієнтів, працівники поштових сервісів мають право заблокувати ваш акаунт назавжди. 

Спам

Обійти систему не вдасться. Оскільки сервіси контролюють всі запити, що надходять від користувачів. Також у поштових компаніях працюють спеціалісти, які готові вручну затверджувати блокування ненадійного акаунта. 

Розберемо основні причини переслідування через спам 

“Роблю все по совісті, за правилами, за недобросовісну розсилку навіть не брався. Чому з мене вкотре роблять злісного спамера?” 

Як ми зазначали вище, користувачі можуть випадково навішувати вашим листам негативні ярлики. Але варто бути перед собою чесними – ми самі зазвичай є причиною власних промахів. Зупинімося на цьому докладніше. 

– База адресатів складена добросовісно. І той, хто ще місяць тому спокійно отримував вашу розсилку, сьогодні владним рухом руки відправляє ваш лист у спам. Це відбувається через занадто довге відсилання розсилки. Для того, щоб такого не відбувалося, слід частіше запитувати на неї дозвіл. 

– Купуючи базу адрес, радимо перед розсилкою поцікавитися у користувачів, чи потрібна їм ця інформація взагалі. 

– Поширена помилка: компанії додають у свої бази адреси, які були надруковані на візитівках, в резюме і так далі. Є висока ймовірність потрапити в спам після такої розсилки. Інформація, яку надають в таких джерелах, призначена для особистих потреб, а не для комерційних цілей. 

Якщо підсумувати, то найбільша помилка, з якою компанія зустрічається, – відсутність дозволу на розсилку від потенційних клієнтів. Так, нехай це буде трохи складніше. Але згода адресата заощадить ваш час і вбереже від блокувань. 

Чи можна якось уникнути скарг? 

Не втомлюємось повторювати, але дозвіл на розсилку – ваше все. В іншому випадку приготуйтеся до того, що папка «спам» стане постійним місцем для ваших листів. Принаймні, тих, які встигнуть дійти, перш ніж ваша скринька буде заблокована. І все? Розходимося? Ще ні. Існує декілька прийомів, які допоможуть уникнути скарги. 

1. Не забувайте про повторне запитання до клієнта. Такі дії допоможуть підтвердити дозвіл клієнта на розсилку інформації. 

2. Важливо пам’ятати, що покупець або той, хто люб’язно надав особисті дані про себе, може бути не в захваті від розсилки. Не потрібно формувати списки з разових клієнтів, колишніх працівників або старих друзів. 

3. Все-таки придбання та оренда переліку адрес – марна трата грошей. До позитивного результату це навряд чи призведе, а ось в «спамі» опинитеся. Краще вже налагоджувати особистий контакт і отримувати дозвіл на розсилку. 

4. Корисною функцією буде кнопка «Відмовитися від розсилки». Це доречно не стільки з точки зору юридичних моментів, скільки з позиції хорошого тону. Чим яскравіше кнопка – тим краще. 

5. По одежі стрічають. Якщо лист буде мати репрезентативний вигляд, то зможе зацікавити потенційного клієнта, і в спам воно навряд чи потрапить. Тому радимо серйозно підходити і до дизайнерських рішень і до банальної орфографії. 

6. Не можна обманювати своїх потенційних клієнтів. Умови розсилок повинні бути максимально прозорими. Містити інформацію про тривалість розсилки, про приблизну тематику, про характер листів. Не можна обіцяти щоденні новини, а надсилати тонни реклами. 

До того ж будь-яку рекламу можна загорнути в цікаву новину. 

Як правильно надсилати запрошення на вебінар

Кнопка Повідомити про спам

Щоб запрошення на вебінар не потрапили до спаму, дотримуйтеся тиких самих правил. Враховуйте також те, що використовуючи вбудований сервіс розсилки вебінарной платформи, варто бути уважним, коли форматуєте стандартний шаблон. 

Наприклад, замінюючи логотип платформи на власний, використовуйте такий же розмір зображення. 

Спам-фільтр може спрацювати, якщо ви зробите підпис листа занадто довгим або будете використовувати спам-слова.  

Краще використовувати посилання без скорочень. 

Якщо тіло листа складено українською, а підпис буде, скажімо, англійською, це теж стане причиною, через яку ваші учасники просто не отримають запрошення. 

Як і у всіх інших формах маркетингу, в email-маркетингу, є багато моментів, через які щось може піти не за планом. Найсумніший сценарій – це потрапляння листа до папки «Спам». 

Тепер, коли ви знаєте найпоширеніші причини, через які ваші листи потрапляють до спаму, ви можете розпочати роботу надоптимізацією своєї поштової кампанії. 

Перевірити, як працює розсилка в сервісі вебінарів MyOwnConference, можна створивши безкоштовний акаунт.

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!